Wanneer het verzenden van de bestanden via de applicatie niet lukt en de Klantenservice het verzoek het gedaan de bestanden via WeTransfer te verzenden, volg onderstaande instructies.
Windows
Klik me de rechter-muis op het bureaublad en selecteer Nieuw › Map.
Een map met de naam Nieuwe map wordt aangemaakt. Pas desgewenst de naam aan.
Open de verkenner of dubbelklik Deze PC en ga naar Documenten › Fotoboeken.nl Projects. Klik met rechter-muis op de projectmap en selecteer Kopiëren.
Open de map op het bureaublad, klik met de rechter-muis in de map en selecteer Plakken.
De projectmap wordt naar de map op het bureaublad gekopieerd.
Omdat in de projectmap niet de foto’s staan opgeslagen, is het van belang dat ook alle gebruikte foto’s naar de map op het bureaublad worden gekopieerd.
Klik met de rechter-muis op de map op het bureaublad en selecteer Kopiëren naar › Gecomprimeerde (gezipte) map.
Zodra het comprimeren van de map is voltooid, druk op Enter. Het zip-bestand met daarin alle benodigde bestanden is gemaakt.
Ga naar wetransfer.com, voeg het bestand toe en vul de gegevens in. Klik op Versturen.
Het bestand wordt verzonden. Nadat het bestand is verzonden kan het venster worden gesloten. We gaan met het bestand aan de slag zodra we het hebben ontvangen. Verdere afhandeling zal uiteraard worden gecommuniceerd.
macOS
Klik één keer met de muis op het bureaublad en selecteer in het menu Archief › Nieuwe map. Een nieuwe map wordt gemaakt. Pas desgewenst de naam aan.
Open Finder en ga naar Documenten › Fotoboeken.nl Projects. Selecteer de projectmap door er één keer op te klikken. Klik in het menu op Wijzig › Kopieer [project].prj. Open de map op het bureaublad en klik in het menu op Wijzig › Plak onderdeel. De projectmap wordt gekopieerd.
Omdat in de projectmap niet de foto’s staan opgeslagen, is het van belang dat ook alle gebruikte foto’s naar de map op het bureaublad worden gekopieerd.
Selecteer de map door er één keer op te klikken. Selecteer in het menu Comprimeer › [mapnaam]. Het zip-bestand wordt gemaakt.
Ga naar wetransfer.com, voeg het bestand toe en vul de gegevens in. Klik op Versturen.
Het bestand wordt verzonden. Nadat het bestand is verzonden kan het venster worden gesloten. We gaan met het bestand aan de slag zodra we het hebben ontvangen. Verdere afhandeling zal uiteraard worden gecommuniceerd.
Desktop software (Windows)
Bestanden met de .HEIC-extensie zijn ontwikkeld door Apple. Apple geeft de volgende suggesties voor het gebruik van deze bestanden:
“Wanneer u HEIC- of HEVC-media importeert van een aangesloten iOS-apparaat naar Photos, Image Capture of een PC, wordt de media mogelijk geconverteerd naar JPEG of H.264.
In iOS 11 of hoger, ga naar Instellingen › Foto’s. Tik in het gedeelte Overdracht naar MAC of PC op Automatisch om ervoor te zorgen dat de media tijdens het importeren geconverteerd kan worden.”
Online
Bij gebruik van iOS op telefoon of tablet converteert de online applicatie .HEIC-bestanden automatisch. Voor gebruik van de online applicatie via de browser op Windows of macOS, volg de stappen zoals bovenstaand omschreven.
Desktop software (macOS)
Bestanden met de .HEIC-extensie kunnen vooralsnog niet direct worden gebruikt in de applicatie. Gebruik hiervoor de Foto’s-app om de bestanden te exporteren naar .JPEG-formaat. Open de Foto’s-app, selecteer de te exporteren foto’s en kies Archief › Exporteer › Exporteer [aantal] foto’s.
Het is tevens mogelijk een .HEIC-bestand handmatig te converteren naar .JPEG of .PNG. Open het bestand in Voorbeeld, selecteer Bestand › Exporteren, kies de gewenste indeling en sla het bestand op.
KPN heeft onlangs met een update van je modem het FTP-protocol, dat wij gebruiken voor het versturen van bestanden, standaard geblokkeerd. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om bestanden via de designer software in te sturen. Je kunt dit probleem oplossen door het beveiligingsniveau van jouw modem aan te passen van “middel” naar “laag”, of door het niveau naar “aangepast” te veranderen en FTP-toegang toe te staan. Raadpleeg dit artikel in de kennisbank van KPN voor gedetailleerde instructies.
Als je hierbij hulp nodig hebt, adviseren wij contact op te nemen met de KPN helpdesk. Zij kunnen op afstand de benodigde configuraties in je modem uitvoeren. De juiste vraag voor de KPN helpdesk zou zijn: “Ik probeer bestanden via FTP te versturen, maar dit wordt geblokkeerd. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer bestanden via FTP kan verzenden?”.
Waarom KPN dit heeft gedaan is te lezen op deze pagina.
De foutmelding Kan het geheugen van foto niet vinden wordt veroorzaakt door één of meer te grote foto’s. Het kan te maken hebben met de afmeting (aantal pixels), maar ook met de grootte van het bestand (aantal MB).
We raden aan de specificaties van de bestanden te controleren op de volgende eigenschappen:
- Maximaal 300 DPI, 7000 x 7000 pixels en 8MB groot
- .JPG, .PNG of .TIFF formaat
Wanneer de bestanden aan deze specificaties voldoen zou de melding moeten zijn opgelost. Mocht dat niet het geval zijn, neem dan contact op met de Helpdesk door een bericht te sturen.
Wanneer in een project of bij de controle van een project de foutmelding Ontbrekende foto… verschijnt, mist het programma een koppeling naar een bestand. Hierdoor kan het bestand niet worden gevonden.
In het programma worden niet de bestanden, maar enkel de verwijzingen naar de bestanden op de computer opgeslagen. Wanneer bestanden in een project zijn gebruikt maar bijvoorbeeld naar een andere map zijn verplaatst of van naam zijn veranderd, kan deze situatie zich voordoen.
Het is op te lossen oplossen door de bestanden opnieuw aan het fotoboek toe te voegen en te plaatsen op de pagina.
Instructievideo
Wanneer de foutmelding outOfBoundsException verschijnt, werkt de applicatie niet meer correct. Deze melding wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door updates van het besturingssysteem Windows. Volg onderstaande instructies.
Verwijder de software door met de rechter-muis op de Fotoboeken.nl-applicatie te klikken, selecteer Verwijderen.
Klik in het venster dat opent op Fotoboeken.nl, vervolgens op Verwijderen. Volg de stappen op het scherm om de applicatie te verwijderen.
Klik met de rechter-muis op het windows-icoon links onderin het scherm, klik op Uitvoeren.
Vul de tekst %AppData% in, klik op Enter.
In het venster dat opent, zoek de map Fotoboeken.nl, klik met de rechter-muis op de map, klik op Verwijderen.
Download en installeer via deze pagina de nieuwste versie van de software.
Open de software en download alle beschikbare updates. Wanneer de updates niet automatisch worden aangeboden, klik op Maak nieuw project > Zoeken naar updates.
Klik op Open een bestaand project, selecteer het project dat je wilt openen door er één keer op te klikken, klik op Dupliceer project. Geef het project een andere naam en klik op Ok.
Open het gedupliceerde project door er één keer op te klikken en klik op Openen.
De melding zou hiermee moeten zijn opgelost. Mocht dat niet het geval zijn, neem dan contact op met de Helpdesk door een bericht te sturen.
De melding Tekst valt buiten kader geeft aan dat een tektkader niet kan worden afgedrukt omdat de tekst niet in het kader past. Verschijnt deze melding, kan het product niet in de winkelwagen worden geplaatst en / of besteld. Het is dus van belang deze melding op te lossen. Volg onderstaande instructies.
Desktop software
Na het plaatsen van het product in de winkelwagen wordt automatisch een controle uitgevoerd. Bij deze controle wordt de melding geconstateerd, welke als volgt wordt weergegeven:
Op de betreffende pagina (in ons voorbeeld het omslag) wordt het tekstkader weergegeven met een uitroepteken in een rode driehoek.
Maak het kader groter door de onderste pointer naar beneden te slepen.
Zodra de volledige tekst is verschenen, de rode rand en het rode driehoek zijn verdwenen, is de melding opgelost.
Online
Na te hebben geklikt op Bestellen wordt automatisch een controle uitgevoerd. Bij deze controle wordt de melding geconstateerd, welke als volgt wordt weergegeven:
Op de betreffende pagina (in ons voorbeeld het omslag) wordt het tekstkader weergegeven met een uitroepteken in een rode circel.
Maak het kader groter door de onderste pointer naar beneden te slepen.
Zodra de volledige tekst is verschenen en de rode cirkel is verdwenen, is de melding opgelost.
In de meest recente versie van Windows 10 voorkomt de applicatie Windows Defender SmartScreen mogelijk de installatie van ons programma.
Wanneer deze melding zich voordoet, klik op Meer informatie > Toch uitvoeren.
Wanneer de knop Toch uitvoeren niet wordt getoond, ga naar Instellingen en klik op Bijwerken en beveiliging > Windows beveiliging > App- en browserbeheer.
Selecteer onder Apps en bestanden controleren de optie Waarschuwen.